Зовнішнє Незалежне Тестування з англійської мови – це досить складний іспит та порівняно новий вигляд перевірки знань для старшокласників. Мета і завдання ЗНО з іноземних мов визначені в програмі, затвердженій Міністерством освіти і науки України. Порівнявши їх з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти до рівня загальноосвітньої підготовки учнів у галузі «Іноземні мови», предметними компетентностями дисциплін цієї галузі – англійська мова, німецька мова, французька мова, іспанська мова, які виокремлюються українськими науковцями, та міжнародною системою цілей навчання у пізнавальній сфері (так звана, таксономія Б. Блума), можна зробити висновок, що цілі ЗНО значною мірою відповідають названим стандартам.
Досвід проведення тестування з іноземних мов, зокрема – англійської мови, показав, що значна частина учасників виявилася недостатньо готовою до цієї процедури. Основну причину труднощів, з якими зіткнулися учасники при проходженні тестування, фахівці бачать у відсутності досвіду роботи з тестовими завданнями.
Друга величезна проблема полягає в тому, що немає єдиної програми вивчення англійської мови в школі, школи різняться за рівнем підготовки, вчителі на свій розсуд використовують підручники закордонних та вітчизняних авторів.
Переглядаючи тести, складається враження, що вони створювалися лише для тих, хто старанно вивчав англійську мову впродовж всього періоду навчання в школі і має достатні знання по предмету. Відповідно виникає питання: « Що ж робити? Хто зможе допомогти підготуватися до тестів?»
|