Неділя, 06.07.2025, 19:49
Сайт педагогічних ідей Гончарової Наталії Валеріївни
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 23
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

План проведення заходів на тиждень іноземної мови 2016http://gonnv.ucoz.com/plan_provedennja_zakhodiv_na_tizhden_inozemnoji_mo.docx

Вопросы викторины по английскому языку 3-11кл.http://gonnv.ucoz.com/voprosy_viktoriny_po_anglijskomu_jazyku_3-11kl..doc

викторина Лондон 7http://gonnv.ucoz.com/viktorina_london_7.doc

викторина животные 2http://gonnv.ucoz.com/viktorina_zhivotnye_2.doc

tema_zahodu_viktoryna_6_klashttp://gonnv.ucoz.com/tema_zahodu_viktoryna_6_klas.doc

3 класс времена года   http://gonnv.ucoz.com/3_klass_vremena_goda.doc

Урок з англійської мови у 7 класі

Тема ситуативного спілкування: «Україна. Визначні місця»

Тема: Ласкаво просимо до України

Мета уроку:

Навчальна: вдосконалювати навички усного мовлення, аудіювання й читання, формувати навички вживання нових лексичних одиниць та навички вимови.

Розвиваюча: розвивати мовну здогадку. мовленнєву реакцію й пізнавальні інтереси учнів; розвивати вміння працювати в команді та в парі.

Виховна: виховувати любов до своєї країни, патріотичні почуття, гордість за свою Батьківщину.

Тип уроку: Засвоєння нового матеріалу

Вид уроку: Урок з використанням ІКТ та інтерактивних технологій

Обладнання: ноутбук, презентація до уроку, бланк для створення візитної картки, роздатковий матеріал з надрукованим текстом, картки з завданнями.

 

Хід уроку

 

І. Навчально-мотиваційний етап

1.Психологічне налаштування учнів до роботи на уроці.

(Проводиться перед початком уроку).

- Прослуховування аудіо запису до уроку

2.Організаційний момент.

- Привітання вчителя з учнями.

   T:  Good morning, dear boys and girls. I am glad to see you. I hope everything is ready for the lesson. So we start.  Take your seats please!

- Перевірка присутності учнів.

   T:  Who is absent today?

- Перевірка готовності учнів до уроку.

3. Мотивація навчальної діяльності.

- Вступне слово вчителя

Слайд: My Ukraine

   T:  Today we start a new unit which is called “Welcome to Ukraine” You will learn a lot of new information about our country and Kiev, the capital of our country. And You will get  interesting tasks.

  T:Look at the blackboard and lets finish the lines in the rhyme about Ukraine

                                             Му  Ukraine.

             Blue sky and yellow field of grain

             Is on the flag of my ......................(Ukraine.)

             It’s emblem speaks to all the world

      With Freedom – such a lovely..................( word.)

      Bread – salt will give to a friendly guest

      Ukrainian people without ................(request).

Учні повторюють рядки вірша за вчителем

T:And now lets recite the rhyme. Repeat after me.

4. Актуалізація опорних знань. Введення в інщомовну атмосферу

   T:   So, let us get ready, relax and watch the video.

Учні переглядають відео.

  Т:   Now let`s talk about our Motherland

1.Do you like the video? What is it about?

2. Do you agree with the statement from the video that Ukraine is an exclusive and an exotic land in the very heart of Europe? (слайд)

3.What does each color represents on Ukraine’s flag (слайд)

4. What interesting places in Ukraine do you know? (слайд)

5.What cities in Ukraine did you visit?

6.What places did impress you?

6.Перевірка домашнього завдання. (слайд)

Учні зачитують прислів’я про Батьківщину

ІІ. Основна частина уроку

1.Читання

1.1.Введення нових лексичних одиниць

Вчитель записує слова на дощці.Учні повторують за вчителем вимову слів

Picturesque - мальовничий

Cheerful-привітний, веселий

grey-headed-сивий

ancient-стародавній

graceful-благородний

unique-унікальний

unforgettable-незабутній

amazing-дивовижний

to invigorate-бадьорити

ancestors-предки

to immerse-занурювати

 

1.2. Вправа на засвоєння лексики.

 Вчитель роздає учням картки (додаток) із завданням вставити необхідне слово з тих що написані на дошці в речення

 

    Insert the necessary word written on the blackboard

1.The trip to Ukraine was……….( unforgettable)

2.Ukrainian people are very………………( Cheerful and graceful)

3.Ukraine has a…….( unique )nature and…….… (picturesque)landscapes.

4.People give honor to the traditions of their……………… (ancestors)

5.At ………… (ancient)times Kiev was the capital of Kievan Rus

 

1.3.Подання тексту для читання.(додаток)

Учні читають текст ланцюжком.

 

Dear friends,

 

   Discover with us one of the largest European countries, Ukraine, situated in the heart of Europe.  You will admire and be fascinated by its unique nature and picturesque landscapes, solar sea resorts and snowy mountains, rich historical heritage and traditions, and its cheerful people. Architectural monuments of Ukraine will tell you about the grey-headed history of Kievan Rus and the life of Slavic people centuries ago, about courage of the Zaporizhiya Cossacks and the beauty of Ukrainian ladies. (слайд)

 

   You will see one of the  truly great cities of Europe, Kiev – the  capital of Ukraine, which is situated on the picturesque banks of the Dnieper River. Kiev was founded more that 1500 years ago and was a cradle of the ancient Kievan Rus. Everyone, who visits Kiev, comes again and again to see the ancient churches, cathedrals, monumental buildings and admire the reflecting graceful elegance of different architectural styles and periods. You will enjoy walking on the silent streets of old Podol (слайд) and modern, noisy Kreshchatic (слайд) , where you meet nice and friendly people and couples

 

  One of the largest open-air museums in the world, Pyrogovo (слайд), will transport you to a history of village life of different Ukrainian regions a couple of centuries back; while a visit to Kiev at festival time is sure to immerse you into a whirlpool of joy and elation.

 

    Ukraine is a paradise for those who seek natural, untouched nature to relax in. There are many different regions, each with something unique to offer. You will be completely overwhelmed by the beauty of the Western region of Ukraine. The snowy Carpathian mountaintops are almost untouched. Crystalline clear ponds and rivers of the forestation zone gratify one’s desire for calmness, invigorate and give strength. People from this area cherish and give honor to the traditions of our ancestors. You will feel and see national Ukrainian flavor here more than anywhere else. Region of Carpathians (слайд) - Carpathian region is probably the most well-known in Ukraine among the lovers of winter recreation and leisure in the mountains. There is quite well developed cycling and extreme road tourism.

 

   We offer you to visit the most unforgettable and amazing places of Ukraine. You will see how this trip will touch all of your senses in a myriad of ways, and doing it once you will never forget it.

 

1.4.Виконання вправи до тексту.

 Вчитель задає питання в усній формі.

 

1.What can Architectural monuments tell you about Ukraine?

2.When Kiev was founded?

3.What is the name of one of the largest open-air museums in the world?

4.In what region of Ukraine you can feel and see national Ukrainian flavor here more than anywhere else?

5.What do you know about the Region of Carpathians?

 

1.5 Робота в парах.

Вчитель  пропонує учням письмово дати назву кожному абзацу текста працюючи в парі

2.Здоровязберігаюча фізкультхвилинка

 Up, down, up, down (Піднімаємо та опускаємо руки)                

     Which is the way to Kiev town? (Крокуємо на місті)                

Where? Where? (Повороти в сторони.)                       

Up in the air, (Дивимося вгору.)                     

Close your eyes(Закриваємо очі руками.)                

And you are there!(Розводимо руки в сторони.)                

3.Творче завдання. Робота в групі

   Вчитель пропонує учням розділитися на три команди, нагадує правила роботи в групі та роздає бланки (додаток) для створення візитної картки України, учні обирають доповідача в групі. Учні групи, яка презентувала найкращу картку отримує дотатковий бал при оціннюванні роботи на уроці.

  T: Lets make 3 teams. Choose your captain. You have a blank. Your task is to make a presentation card of Ukraine for tourists. Use the information you have got on today’s lesson and your imagination. The group which will make the best card will get the additional ball to the mark of the lesson.

 

ІІІ. Рефлексійно-оцінювальний етап

  1. Підсумок уроку

  T: Our lesson is almost  over. Was it interesting for you? Why? What did we do at    our lesson today? What activity did you like most of all?

    I think that you may be proud of our Motherland Ukraine.

  1.   Рефлексія

   Вчитель вивішує ватман на дошці із надписом «Why is it worth to visit Ukraine?». Роздає учням папірці жовтого та блакитного кольору, у вигляді половинок прапору України різної форми. Пропонує учням написати на папірцях  чому на іхню думку варто відвідати Україну. Учні підходять до плакату, озвучують написане і приклеюють папірці-частинки прапору,шукають половинку своєї форми та створююють цілий прапор.

      T: Now please take a small piece of paper on your desk and write on it why is it worth to visit Ukraine? Then come up to the blackboard, read it and stick it to the poster to make a flag of Ukraine!

  1. Оцінювання

T:Today every one worked very well. Thank you for a good job  Your marks are …

IV. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

 Учням пропонується написати есе на тему: «Why are you proud of Ukraine»

You will write an essay and you will start like this: I am proud of Ukraine, because…

 

Список використаних джерел:

1.http://grand-dt.com.ua/tours-in-ukranian/24-discover-ukraine

2. https://www.youtube.com

Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Copyright MyCorp © 2025
    uCoz